Botoks – toksyna botulinowa – leczenie nadpotliwości

Botoks – toksyna botulinowa – leczenie nadpotliwości – pokonaj nadpotliwość

Choć leczenie nadpotliwości bywa bardzo trudne, toksyna botulinowa poraża zakończenia nerwowe powodując chemiczną denerwację gruczołów potowych i skuteczne zblokowanie wydzielania potu. Doskonała szczególnie w przypadku, kiedy leki doustne i działające miejscowo na skórę nie są efektywne. Zabieg z wykorzystaniem jadu kiełbasianego można wykonać praktycznie na każdą okolicę ciała, ale najczęściej dotyczy partii: pach, wewnętrznej strony dłoni i podeszwy stóp. Daje dość szybkie i długotrwałe efekty, choć należy do zabiegów bezinwazyjnych. Na ostateczne rezultaty działania toksyny botulinowej w leczeniu nadpotliwości należy poczekać kilka dni, a bardzo dobry i satysfakcjonujący wynik tego zabiegu utrzymuje się przez ok. 8 miesięcy. W okolicy dłoniowej rąk i podeszwowej stóp – nieco dłużej – w zależności od predyspozycji indywidualnych Pacjenta.

Nadmierna potliwość okolic pach, powierzchni dłoniowej rąk czy podeszew stóp.

Podanie toksyny botulinowej odbywa się z użyciem jednorazowej, sterylnej i cienkiej igły w precyzyjny sposób – wykonując od kilku do kilkunastu drobnych, dość powierzchownych nakłuć – dokładnie w miejsca, których zabieg dotyczy aby zablokować wydzielanie acetylocholiny, ważnego mediatora w procesie pocenia. Dzięki temu nerwy odpowiadające za stymulowanie pocenia zostają zablokowane. Zabieg nie wymaga wykonania żadnych dodatkowych badań diagnostycznych. Może być nieco bolesny, dlatego poprzedzony jest znieczuleniem miejscowym kremem znieczulającym, a w przypadku braku tolerancji na składniki znieczulenia – po schłodzeniu skóry – celem eliminacji bądź znaczącego obniżenia doznań bólowych.

Zwykle po zakończeniu iniekcji botoksu Pacjent może powrócić do swojej codziennej aktywności. Ślady po wkłuciach są prawie niewidoczne. Rzadko mogą pojawić się małe krwiaki i zasinienia czy mały, przejściowy obrzęk z uczuciem delikatnego mrowienia w miejscu podania preparatu.

Redukcja problemu nadmiernej potliwości okolic pach, powierzchni dłoniowej rąk czy podeszew stóp.

• zabieg może wymagać krótkiego okresu rekonwalescencji . Zaleca się:
  • unikać masażu w miejscach wstrzyknięć,
  • do czasu zagojenia się naskórka unikać sytuacji sprzyjającym zakażeniom (szczególnie w przypadku zabiegu dotyczącego powierzchni dłoniowej rąk czy podeszew stóp,
  • nie korzystać z basenu, sauny, solarium, siłowni i innych zabiegów w okolicach wykonywanych iniekcji toksyną botulinową – przez ok. 7 dni po zabiegu.

Zmienić ręcznik do osuszania skóry poddanej zabiegowi bądź korzystać przez kilka dni po zabiegu wyłącznie z ręczników jednorazowych, papierowych.

• przyjmowanie w ciągu kilku ostatnich dób leków: aminoglikozydy (streptomycyna, gentamycyna, amikacyna, kanamy-cyna itp.), aminochinolony (chlorochina, hydroksychlorochina), D-penicylamina (Cuprenil), cyklosporyna, tubokuraryna, pankuronium, galamina, sukcynylocholina, linkomycyna, tetracyklina, polimyksyn,
  • zaburzenia przewodnictwa nerwowo-mięśniowego (miastenia gravis, zespół Lamberta Eatona),
  • skóra bardzo naczyniowa – kwalifikuje ekspert medycyny estetycznej.