Botoks (BTX) – toksyna botulinowa – Anti – Aging

Botoks (BTX) – toksyna botulinowa – Anti – Aging – nieustannie młody wygląd

Najpopularniejszy w przypadku problemu tzw. „kurzych łapek”, „zmarszczek palacza” czy bruzdy między brwiami. Zatrzymuje proces starzenia się skóry poprzez przeciwdziałanie pogłębianiu się istniejących już zmarszczek oraz zapobieganie pojawieniu się nowych. Niweluje zmarszczki mimiczne na zasadzie ich “paraliżu”. Osłabia kurczliwość mięśni, do których został zaaplikowany, w wyniku czego skóra przestaje się fałdować, zmarszczki się wygładzają, a twarz nabiera młodego, zdrowego wyglądu. Działa jedynie w obrębie tych partii mięśniowych, w jakie został podany, dlatego nie wpływa na ogólną mimikę twarzy, ale relaksuje i łagodzi jej rysy. Daje dość szybkie i długotrwałe efekty, choć należy do zabiegów bezinwazyjnych. Na ostateczne rezultaty działania toksyny botulinowej należy poczekać ok. 7 dni od wykonania zabiegu, ale utrzymują się one 4 – 6 miesięcy w zależności od predyspozycji indywidualnych Pacjenta.

Usuwanie i profilaktyka powstawania zmarszczek:

• poprzecznych czoła, pionowych czoła między brwiami tzw. „lwiej zmarszczki”,
  • wokół oczu tzw. „kurzych łapek”,
  • nosa tzw. „króliczych”,
  • wokół ust tzw. „zmarszczek palacza”,
  • typu „Mickey Mouse”.

Korekta:

• brukowanej brody,
  • uśmiechu dziąsłowego,
  • opadającego koniuszka nosa – litfing koniuszka nosa,
  • głębokich bruzd nosowo- wargowych – spłycanie,
  • opadających brwi – unoszenie i modelowanie brwi,
  • opadających kącików ust tzw.” smutnego uśmiechu”,
  • wstążek z mięśnia szyi platyzmy.

Podanie toksyny botulinowej odbywa się z użyciem jednorazowej, sterylnej i cienkiej igły w precyzyjny sposób – wykonując od kilku do kilkunastu drobnych, dość powierzchownych nakłuć – dokładnie w miejsca, których zabieg dotyczy. Nie wymaga wykonania żadnych dodatkowych badań diagnostycznych. Zabieg może być nieco bolesny, dlatego poprzedzony jest znieczuleniem miejscowym kremem znieczulającym, a w przypadku braku tolerancji na składniki znieczulenia – po schłodzeniu skóry – celem eliminacji bądź znaczącego obniżenia doznań bólowych.

Zwykle po zakończeniu iniekcji botoksu Pacjent może powrócić do swojej codziennej aktywności. Ślady po wkłuciach są prawie niewidoczne. Rzadko mogą pojawić się małe krwiaki i zasinienia czy mały, przejściowy obrzęk z uczuciem delikatnego mrowienia w miejscu podania preparatu.

• wygładzenie opracowywanych zmarszczek,
  • korekta opracowywanych partii twarzy.

• unikać masażu w miejscach wstrzyknięć,
  • w ciągu 4 godz. po zabiegu nie pochylać głowy do dołu (np. przy zawiązywaniu czy wkładaniu butów lub podnoszeniu innych przedmiotów) oraz nie kłaść się (sen, masaż, inne zabiegi i czynności wymagające pozycji leżącej),
  • nie korzystać z basenu, sauny, solarium, siłowni i innych zabiegów w okolicach wykonywanych iniekcji toksyną botulinową – przez ok. 7 dni po zabiegu,
  • unikać kontaktu ze zwierzętami i małymi dziećmi w pierwszej dobie po zabiegu.

• zmienić poszewkę na poduszce na świeżą,
  • przyjmowanie w ciągu kilku ostatnich dób leków: aminoglikozydy (streptomycyna, gentamycyna, amikacyna, kanamy-cyna itp.), aminochinolony (chlorochina, hydroksychlorochina), D-penicylamina (Cuprenil), cyklosporyna, tubokuraryna, pankuronium, galamina, sukcynylocholina, linkomycyna, tetracyklina, polimyksyn,
  • zaburzenia przewodnictwa nerwowo-mięśniowego (miastenia gravis, zespół Lamberta Eatona),